2021-10-14 Novinky - produkty
4 průmyslové trendy, které ovlivňují budoucnost výroby margarínu
Světové trhy s margarínem rostou a existují 4 hlavní trendy, které je ovlivňují.
1. Růst populace
Jak všichni víme, světová populace se rozšiřuje a v důsledku toho přibývá hladových krků. Regiony, ve kterých se konzumuje veganská a vegetarianská strava, také zaznamenaly výrazný nárůst počtu obyvatel. Poptávka po potravinách rostlinného původu roste spolu s poptávkou po náhradách másla.
Navíc světová populace rychle stárne. Očekává se, že do roku 2050 se počet lidí ve věku 65 let a více zdvojnásobí. Nárůst populace přispěje k významným změnám ve spotřebě potravin se zaměřením na zdravější alternativy. Příkladem je margarín prospěšný pro srdce.
2. Trh s průmyslovými margaríny
Vedle koncových zákazníků se o větší využívání margarínu jako cenově dostupné, udržitelné a zdravější složky zajímá také mnoho výrobců potravin. Pekárny a výrobci cukrovinek považují tuto náhradu másla za lepší alternativu, která uspokojí přání jejich zákazníků po výrobcích založených na složkách s těmito vlastnostmi.
3. Zdraví a wellness
Společnost, ať už mladí nebo staří, chtějí ve skutečnosti vést zdravější životní styl. To znamená, že tito spotřebitelé, kteří dbají na své zdraví, dávají přednost potravinám s nízkým obsahem tuku, cholesterolu a kalorií. Navíc zdravotní výhody veganské a vegetariánské stravy rovněž zvyšují poptávku po potravinách rostlinného původu. Margaríny na rostlinné bázi s nízkým obsahem cholesterolu jsou odpovědí pro ty, kterým velmi záleží na jejich zdraví a kteří mají dostatečnou kupní sílu, aby se mohli rozhodnout.
4. Udržitelnost
Kromě lidského zdraví se lidé stále více zajímají také o zdraví planety. Vzhledem k tomu, že potraviny rostlinného původu mají ve srovnání s potravinami živočišného původu menší uhlíkovou stopu, stále více lidí přechází na bezmasé alternativy pro dobrou věc.
Také potravinářské značky se z různých důvodů více zaměřují na udržitelnost. Zaprvé, jejich zákazníci jsou stále uvědomělejší, pokud jde o životní prostředí a jejich nákupní rozhodnutí může být ovlivněno přístupem jednotlivých potravinářských značek k životnímu prostředí. Za druhé, světoví lídři zavádějí stále přísnější legislativu týkající se výrobních metod, které mají negativní dopad na planetu. Společnosti vyrábějící potraviny musí najít způsoby, jak tato očekávání zákazníků a legislativy splnit.
Výroba margarínu na rostlinné bázi je již nyní udržitelnější než výroba potravin živočišného původu. A výrobou margarínu ještě udržitelnějším způsobem se mohou společnosti označit za společensky odpovědnější.
Chcete využít tento rostoucí trh?
Také se zabýváte výrobou margarínu? Zajímáte se o spíš o výrobní linku nebo její navazující investiční možnost z rafinace a zpracování úprav tuků? Chcete vyrábět lahodnou pomazánku s menší spotřebou vody a energie, což znamená - menší uhlíkovou stopu a nižší provozní náklady.